Het afwegen van 100 gram suiker tegenover 100 gram sinaasappels, of rust met gepaste actie; dit zijn voorbeelden die te maken hebben met het thema #BALANS. Wat is balans nu eigenlijk? Kun je dit op een kunstzinnige manier weergeven? Het antwoord op deze vragen hebben twee klassen uit 5-vwo voor je uitgezocht. De leerlingen zijn ruim vier maanden bezig geweest om toffe kunstwerken te maken over het thema #BALANS.
De leerlingen, uit de twee klassen van mevrouw Russel en mevrouw Zeeman, presenteren per groepje een zelfgemaakt kunstwerk. Het thema van de kunstwerken is #BALANS. Balans kan op vele verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Zo betekent het onder andere een evenwicht van aspecten die met elkaar te maken hebben. Dit is allemaal te zien in de kunstwerken. Alle leerlingen hebben eerst onderzoek gedaan naar het vinden van een juiste balans, wat uiteindelijk verwerkt is in de creaties. Er zijn ontzettend veel interessante kunstwerken gemaakt. In elk kunstwerk is het thema #BALANS terug te zien. Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van de balans van het menselijk lichaam tussen gezond en ongezond door het maken van een gezond lichaam dat wordt aangetast door junkfood. Supertof toch? Verder zijn er nog meer originele kunstwerken te zien. De online rondleiding is nu hier te zien: